Redován 14/7/2017. L’Ajuntament de Redován vol acabar amb els problemes que diàriament sorgixen en la xarxa d’aigua potable i clavegueram, i per això ha iniciat un procediment encaminat a licitar un servici que ara es presta des del mateix Consistori, en precari i sense possibilitats a penes de realitzar les millores que demanden els veïns de la localitat. L’alcalde, Emilio Fernández, ha comparegut hui junt amb una bona part del seu govern, per a explicar com vol que es desenrotlle un procés que vol que siga “tan transparent com l’aigua que ha d’eixir pels nostres grifos” i que a més supose la inversió necessària per a renovar les xarxes en tots els punts on siga necessari.
Redován compta amb 27,5 quilòmetres de clavegueram i 81,5 de xarxa d’aigua potable “de els que 3 encara són de fibrocemento”, ha dit Fernández, el qual ha apuntat que igual d’insuportables són les dades que resulten dels estudis realitzats sobre el consum de l’aigua en la localitat. H indicat que de tota l’aigua que se subministra des de la Mancomunitat de Canals del Taibilla només s’aprofita el 52%, mentres que el 48% restant es perd “en ruptures, fugues i preses irregulares”, quelcom que es vol resoldre “porque és una aigua que paguem tots els redovanenses i que perdemos”. Extrapolar eixos percentatges a xifres suposa que les pèrdues econòmiques anuals siguen de 247.444 euros, “por el que la solució ha de posar-se en marxa d’inmediato”, ha apuntat el primer edil.
Des de l’equip de govern es va començar a treballar a la cerca de la solució en el passat mandat, quan es va encarregar a l’empresa pública dependent de la Diputació Proaigües Costa Blanca la realització d’una planimetria de tota la xarxa local. Els estudis de necessitats van concloure que a Redován faria falta una gran inversió per a prestar el servici de forma normalitzada. El passat mes de febrer es va adjudicar a la mercantil PW, “la millor consultoria que existix al nostre país en matèria d’agua”, ha dit Fernández, l’assistència tècnica per a elaborar els plecs de condicions i annexos de la posterior valoració d’ofertes en relació a la concessió, i hui s’ha celebrat la primera comissió amb la resta de grups polítics municipals on el tècnic encarregat de l’informe ha donat compte de tots els detalls als representants polítics locals.
L’alcalde de Redován ha insistit en la necessitat de donar transparència a tot el procés, i per això esta vesprada també se celebra una assemblea ciutadana, a les 20.00 hores en el Saló de Plens de l’Ajuntament on tots els veïns que vullguen acudir tindran també tota la informació que es requerisca als responsables municipals.
El futur, sense pujada de tarifes
Respecte a la licitació, l’equip de govern redovanense s’ha marcat diversos objectius, com el fet de que siga el propi Ajuntament el que tinga control sobre la concessió o que el termini d’execució de les millores requerides siga d’acord amb les necessitats de la xarxa. “Queremos inversions, com més prompte millor, per a la millora de la xarxa, i sobretot que no pugen les tarifes, i estem en condicions de garantir que no l’harán”.
De la mateixa manera, cada any haurà d’haver-hi una auditoria que encarregarà el Consistori però que pagarà la concessionària. Es realitzaran anualment busques de fugues en la xarxa, neteges de clavegueram i de les xarxes de pluvials, entre altres coses que ha detallat l’alcalde redovanense.
Des de l’Ajuntament es tenen previst sol·licitar ajudes a altres administracions com a la Diputació, dins de la col·laboració que establix la llei per a prestar el servici públic d’aigua en municipis amb menys de 20.000 habitants. “Consideramos que d’esta manera aconseguirem que l’eficàcia de la xarxa s’acoste a la normalitat, que s’eviten les contínues ruptures i sobretot, els talls d’aigua que es produïxen de manera constante”, ha indicat Emilio Fernández. “Queremos que Redován tinga un servici més modern i eficaç, que els nostres veïns i veïnes es beneficien d’ell i que no hagen de patir els problemes d’una xarxa obsoleta per la que ara han de pagar cada any quasi 250.000 euros”, ha conclòs.