Redován 13/1/2022. Per tercera vegada en els quasi dos anys que dura la pandèmia del Covid-19, l’Ajuntament de Redován fa pública la seua queixa per la mala atenció que rep la ciutadania redovanense en el consultori mèdic de la localitat. Esta situació s’ha manifestat en distintes comunicacions a la direcció del Departament de Salut d’Orihuela i la Conselleria de Sanitat des de setembre de l’any 2020, si bé el servici no ha millorat de moment.

L’alcaldessa, Nely Ruiz, ha manifestat que “no podem seguir així, perquè cada vegada són més les queixes que rebem tant pel carrer com per xarxes socials i de manera formal en l’Ajuntament, i que remetrem a Sanitat perquè tinguen constància que no és cap capritx de l’alcaldessa o de l’equip de govern municipal”. Ruiz ha precisat que, són reclamacions que vénen “de els i les redovanenses que veuen amb frustració com, en una situació de pandèmia com la que estem vivint, no són atesos ni per telèfon ni en persona després de guardar hores d’espera, moltes vegades a la intempèrie en la porta del consultorio”. Es dóna la circumstància que, en estos moments, eixes esperes les realitzen persones que han donat positiu en Covid-19 a través de test d’antígens “i en el millor dels casos són conscients que han de guardar els dies estipulats de confinament, però necessiten l’atenció dels professionals metges i informació sobre com han d’actuar amb la seua família, contactes estrets, etc”.

La regidora de Sanitat, Marisol Ibáñez, recorda com s’ha sol·licitat en reiterades ocasions des de l’any 2020 una tercera línia de telèfon per al consultori que permeta congestionar les dos existents “y encara estem esperant que la pongan”. Açò permetria poder incorporar un tercer lloc i per tant, “poder atendre més crides que en l’actualidad”, ha precisat l’edil.

Des de l’Ajuntament no es culpa en cap moment d’esta situació al personal del consultori auxiliar de Redován ni del Centre de Salut de Callosa del que depén, professionals sanitaris o personal administratiu, “porque fan el que poden amb els mitjans que tienen”, ha dit l’alcaldessa. Nely Ruiz ha afegit que “la relació del Consistori amb els responsables del Departament de Salut d’Orihuela i de Salut Pública és d’estreta col·laboració des del primer momento”, si bé és necessari que des de la Conselleria de Sanitat s’atenga a les demandes que fem des dels municipis “ya que sabem que esta situació no és exclusiva de Redován, sinó que es repetix en nombroses localitats sense que els ajuntaments podem fer res respecte d’això més enllà de rebre eixes queixes formals i traslladar-les a la Conselleria”.