L’equip de govern municipal remitent de nou una missiva a la consellera de Sanitat i al departament de salut d’Oriola
L’alcaldessa de Redován, Nely Ruiz, ha donat a conéixer l’enviament de dues missives dirigides tant a la consellera de Sanitat, Ana Barceló, com a la directora d’Atenció Primària del Departament de Salut d’Oriola, Rosario Sansano, amb l’objectiu de “tornar a reclamar una atenció al pacient en les condicions adequades per als veïns i veïnes que utilitzen el consultori mèdic de Redován”, ha informat Ruiz.
La primera edil ha manifestat a la situació en aquest centre sanitari, que no està donant un bon servei des de l’inici de la pandèmia, “ha anat a pitjor en les últimes dues setmanes, ja que el personal sanitari és molt limitat degut a l’efecte de la Covid-19”, i l’acumulació de treball no aconsegueix per a atendre la quantitat de persones que utilitzen les instal·lacions diàriament ja que “en aquests moments comptem únicament amb dos metges i un pediatre, quan haurien de ser el doble”. Això repercuteix, tal com ha indicat Ruiz, “en què les trucades per a les cites telefòniques no es duguen a terme, dirigint a molts usuaris al centre de salut de Callosa, quan no hauria de ser així”.
A més, l’escassetat de facultatius provoca que es tarde més a donar cita als ciutadans per a la realització de les proves PCR, els quals, al no rebre una trucada del centre i sense assessorament sanitari, “segueixen amb la seua vida normal eixint al carrer, amb el consegüent risc de contagis entre la població, o optant per realitzar la prova en la sanitat privada”, ha manifestat Ruiz.
A aquesta situació s’uneixen llargues cues i temps d’espera a la porta del consultori i trucades que no són ateses per la centraleta, situacions ja denunciats en anteriors reunions mantingudes pels responsables del departament de salut d’Orihuela i també davant la Conselleria de Sanitat.
Amb aquest panorama, “les queixes dels ciutadans que han de patir aquesta atenció deficitària lògicament se succeeixen”, ha incidit l’alcaldessa, qui ha afegit que “necessitem que aquesta situació s’agilite i se li done solució al més prompte possible, perquè tindre un consultori mèdic que no funciona i personal sanitari insuficient que no dóna proveïment per a atendre els seus pacients, en aquests moments de pandèmia en els quals ens trobem, és una situació inadmissible”.